Babylon 5
- Behind the Scenes (facebook)
Babylon 5
- Behind the Scenes (weblap)
CGI (Computer
Generated
Images) Effektek
A Babylon 5
egyik
legegyedibb képi hatása a
számítógéppel alkotott meglepő különleges hatások (melyet
CGI-ként is ismernek). Az összes, a Babylon 5 számára
készült, speciális effektus (special effects)
számítógéppel készült.
Eredetileg a hagyományos modellekkel dolgoztak volna.
Aztán 1990-ben a NewTek kiadott egy video-effekt rendszert, a
Video Toaster-t, melyet Amiga 2000-esre terveztek.
Ron
Thornton (Elnök/alapító tag) vezetésével a Foundation
Imaging készítette a speciális effektusokat a bevezetőfilmhez
és az első három szezonhoz.
Ron Thornton, egy egykori kellék és modell készítő, akinek a
munkái között olyanok voltak, mint Gerry Anderson
Thuderbirds-e és a Star Trek: Deep Space Nine vagy a Star Trek:
Voyager.
"Kanadában együtt dolgoztam Netterrel és Copelanddel a
Power Kapitányon," - emlékszik vissza Thornton - "és
aztán csináltunk egy pár ipari terméket közösen a
Lockheed-nek. Ennek eredményeként kezdtünk el beszélni
a Babylon 5-ről.
Thornton egy Video Toasterrel kezdett kísérletezni, olyan
modelleket alkotott, melyeket szó szerint bármilyen szögből
fel lehet venni, és egyetlen gombnyomással lehetett változtatni
rajtuk. Ironikus, hogy a számítógépek amiket Thornton, és az
új vállalata a Foundation Imaging, a B5 bevezetőfilmhez
használt viszonylag primitívek voltak a mai standardhoz
képest. "Egy átlagos gép, melyet ma egy emberünk
használ az íróasztalán, felér a teljes intézménnyel,
melyet a Gyülekezőhöz használtunk! Sokat vitatkoztam a NewTekkel, hogy
rávegyem őket, hogy
rakjanak egy anti-aliasing-ot a renderelőjükbe, mellyel
megszabadulhattam a "cakkoktól." Minden egyes pixelnek
külön-külön színe van, így egy ferde vonal töredezik,
ezért meg kellett győznünk őket, hogy minél előbb tegyék
ezt meg, és hála Istennek nagyon hamar megtették,
máskülönben mindent filmes felbontásban kellett volna
renderelnünk, majd összetömörítenünk. Nagyon segítőkészek
voltak miután beindult a dolog, de sokkal nehezebb volt
kikényszeríteni belőlük néhány dolgot, mikor még csak
hobbiból csináltuk, ami akkoriban a tulajdonképpeni helyzet
volt."

Thornton
egyik kedvenc
műve a bevezetőfilmből
a hátborzongatóan organikus vorlon hajó. "Különös
fajta tervezet volt, mert egy nagyon idegen technológia akart
lenni, és sok, a sorozatot megelőző rajzot láttam, de
mindegyik nagyon mechanikus volt. Nekem ez túl mechanikus volt,
és akartam valamit, ami organikus, de nem túlzottan
félelmetes. Mindenki azt gondolta, hogy ami organikus, az Giger,
pedig nem feltétlen olyan. Valami olyasmit akartam, ami olyan
érzetet kelt, mint egy pillangó vagy virág - ugyanúgy
organikus, de nem a rémálmunkból lépett elő.
Színeket is akartam használni. Semmiképp sem akartam
semmiféle szürkét csinálni a Thunderbirds miatt, és azóta
is láttam szürke hajókat. Úgy gondoltam, hogy szép lenne
színesben, máshogy néz ki tőle.
Joe (Straczynski)
bólogatott, mikor
először meglátta a
vorlon hajót,
valami olyat mondott: "Hú, mi ez?" és elmagyaráztam
neki, hogy éppen ezt a reakciót vártam tőle. Nagyon
királynak gondolta, és Harlan Ellison gratulált nekem, miután meglátta,
úgy gondolta, ez volt az egyik olyan idegen technológia, ami érdekelte.
Thorntonnak meg kellett alkotnia néhány más képi elemet is,
mint például az ugrókapuk, melynek segítségével a hajók
közlekednek a hiperűr és a valós űr között. "Azt
akartuk, hogy legyen struktúrája, mert kezdetben nem volt
tervbe véve, és én mindig is utáltam, mikor ott van ez az
alaktalan ugrókapu, ami ott ül és senki sem látja. Úgy
gondoltam, hogy érdekes ötlet az, hogy van ott valamiféle
generátor, vagy gyorsító, szóval így alakult ki."
Végül a Foundation forradalmi munkáját, amit a
bevezetőfilmen végzett, egy Emmy-díjjal jutalmazták a
különleges képi hatásokért. "Elég király volt egy
társaságban lenni az Industrial Light & Magic-kel és Rob
Legatoval."
A 4. szezontól a
speciális effektusok a Netter Digital Entertainment Inc.
(NDEI) stúdiójában
készültek, amely egy további "leányvállalata" a B5
produkciós cégnek.
Mindkét csapat (Foundation és NDEI) a NewTek cég Lightwave 3D
programját, és más speciális szoftvereket használt a
vizuális effektusok elkészítéséhez és rendereléséhez. A
bevezetőfilm effektjeit hálózatba kapcsolt
Amiga-számítógépekkel renderelték. Később, a Foundation,
12 Pentium PC-t és 5 DEC Alpha Workstation gépet használt a
3D rendereléshez és design-hoz, plusz 3
Macintosh-számítógépet a díszletek
"számítógépkijelzőinek" (pl. BAB-COM)
összeállításához. Az NDEI hasonló hardware felszerelést
használt.
A CGI űrjelenetek szebbek, és valósághűbb mozgásokat
tesznek lehetővé, mint a modellekkel készült felvételek.
Néhány belső felvétel, mint például a dokkolóöblök,
"virtuális díszletek", valódi felvételek és
számítógéppel készült képek kombinációja (pl.: 1x11 40:59: a színésznőn és a lépcsőn
kívül minden más CGI). A sorozatban
nem egyszer láthattunk kizárólag számítógéppel készült
idegen lényeket is (pl.: 1x15 na'ka'leen faló (agyfaló),
stb.). Az első olyan sci-fi sorozat, amely igyekszik tiszteletben tartani a newtoni
fizikát az űrbéli jeleneteknél. Időnként felhasználták a Hubble űrtávcső fotóit űr-háttereknek. Az állomás felépítése pedig Gerard
K. O'Neill fizikus tervei alapján készült.
A Starfury típusú vadászrepülők dizájnja olyannyira
megvalósíthatónak
tűnik, hogy 1995 tájékán a NASA-val együttműködők közül néhányan
felvetették, hogy valamikor talán megvalósítható lesz, mint valamiféle
"űr-targonca". Itt a Babylon 5-ben is használt Construction Fury típusra kell gondolni. JMS azóta
nem hallott újabb hírt erről a tervről.
"A
Star Trek Voyager bevezetőfilmje 23 millió dollárba került
(1995). 23 millió dollárból 3 szezon B5-öt leforgathattunk volna, és
még egy kis búcsúpartira is maradt volna pénz. Hihetetlen... A Babylon
5 körülbelül 650 000 dolláros költségvetéssel indult, és az ötödik
évben valamivel több mint 800 000 dollárt ért el" - jms A
Star Trek: Deep Space Nine költségvetése epizódonként nagyjából 1,6
millió dollár volt.
A sorozat élőszereplős jeleneteit
16:9-ben forgatták filmre eredetileg, a CGI és kompozit részei viszont
4:3-ban készültek, és ezek sosem kerültek filmszalagra (pénzügyi
okokból). Az évad intrók (bevezetők) kivételek, azok 16:9-ben készültek.
The story of VFX,
Amiga and Babylon 5 ( videó )

DVD
( 16:9 SD 480p )
- A 4:3 CGI és kompozit (élőszereplős jelenet, ami bármilyen digitális effektet tartalmaz) részeit megvágták [ alul-felül ], majd 25%-kal felnagyították és a
képkocka-sebességet és a felbontást is többször konvertálták, hogy
illeszkedjen a 16:9-es élőszereplős jelenetekhez. Mindez
végül a DVD kiadáson látható
vizuális effektek minőségromlásához vezetett.
A tévéfilmek közül a
Gyülekező (The Gathering) 4:3 képarányban került kiadásra, csakúgy mint a Crusade sorozat; a Legend of
the Rangers és a Lost Tales pedig teljes egészében 16:9-ben készült, így ezeket nem érintik ezek a problémák. Az évad intrók (bevezetők) is kivételek, azok teljesen 16:9-ben készültek.
( A sorozat élőszereplős jeleneteit
16:9-ben forgatták filmre eredetileg, a CGI és kompozit részei viszont
4:3-ban készültek - és ezek sosem kerültek filmszalagra (pénzügyi
okokból).
- Kinézeti különbség a HD 1080p Remastered és a SD 480p DVD kiadás között.
- Minden
sorozat és film megjelent DVD-n, de csak külföldön! Lista a megjelent DVD verziókról.
(Magyar felirat és szinkron nincsen rajtuk. A német kiadásúak
tartalmazzák az angol hanganyagot is.
Magyar szinkronos csak "kalóz verzióban" létezik, tévéből rögzített hanganyaggal.)
| How Babylon 5 is transferred to DVD | Blue ray edition (updated CGI / VFX) very unlikely to
happen
| Never was 2K resolution, and FX/CGI transfer to film
negatives!
Remastered Edition
( 4:3 HD 1080p )
A 2021-ben, eredeti nyelven,
külföldi streaming platformokon (pl.: HBO MAX,AmazonPrime,iTunes,stb.)
megjelent hivatalos Remastered kiadás. Hivatalos magyar változat nem készült belőle.
-
A 4:3 CGI és kompozit (élőszereplős jelenet, ami bármilyen digitális
effektet tartalmaz) részeit SD-ről digitálisan HD-re - 1080p
módosították (mivel ezek az anyagok nem kerültek filmre, nem szkennelhették be 4K-ban).
A 16:9-es élőszereplős jeleneteket az eredeti film negatívokról szkennelték be
4K-ban, majd visszaalakították HD-re - 1080p, és "lebutították" 4:3 képarányúra (hogy passzoljon a CGI és kompozit anyaghoz).
Végül "megtisztították a képet", és
színkorrekciózták, így mind az élőszereplős, mind a CGI és kompozit képanyag az eddigi legjobb minőségben látható. A tévéfilmek (pl.: Gathering) és a Crusade sorozat nem lettek felújítva.
( A
sorozat élőszereplős jeleneteit
16:9-ben forgatták filmre eredetileg, a CGI és kompozit részei viszont
4:3-ban készültek - és ezek sosem kerültek filmszalagra (pénzügyi
okokból). Az évad intrók (bevezetők), a Lost Tales és Legend of the
Rangers tévéfilmek kivételek, ezek teljes egészében 16:9-ben készültek.
)
- a DVD-vel ellentétben a megfelelő speciális intrókat (bevezetők) is tartalmazza, pl.: a 2. évad
1.-2. epizódjának introjában az 1. évados Delenn jelenik meg
(ahogyan
eredetileg is vetítették a TV-ben anno)
- Javítási (DVD-hez képest) és hiba lista
- Kinézeti különbség a HD 1080p Remastered és a SD 480p DVD között.
- A magyar HBOMAX-on nem elérhető, de kalózverzióban készül a szinkronos változat, tévéből rögzített hanganyaggal.
Teszt-újra-renderelt VFX
felvételek nagyobb felbontásban, és eredeti NTSC 4:3 VFX részletek
Teszt-újra-renderelés 2019-ben az
eredeti modellekkel (kivéve a bolygó és a hold) és az eredeti jelenetfájlokkal az eredeti
720x486
felbontás helyett új, 860x484 szélesvásznú felbontásban Lightwave
5.6-tal.
<<<------ Videó:
Acts
of Sacrifice - 2x12 Áldozatok - nyitó képsorai by b5scrolls
További
próbálkozások:
D1
original CGI 1080-as
felbontásban
Videók #1 és Videók #2 by b5scrolls
<<<------ Videó:
Eredeti
NTSC 4:3 VFX részletek, ahogyan először
vetítésre került a tévében, Adam "Mojo" Lebowitz (B5 animátor a korábbi
Foundation Imaging-nél) archívumából.
( A
DVD kiadáshoz az eredetileg 4:3 képméret-arányban renderelt vizuális
effekteket megvágták [ alul-felül ], majd 25%-kal felnagyították és a
képkocka-sebességet és a felbontást is többször konvertálták, hogy
illeszkedjen a szélesvásznú képméret-arányú élőszereplős jelenetekhez. Mindez végül a DVD kiadáson látható
vizuális effektek minőségromlásához vezetett.
Bővebb magyarázat itt )
Babylon 5 Epic Battle Montage Music Video
by RubberDuck3h

Babylon 5 CGI modellek # 1
Babylon 5 CGI modellek # 2
Babylon
5 CGI modellek # 3
Lost
Tales - Babylon 5 CGI modell 2007 - képek
Lost Tales CG Models
2007 ( videó )

Segéd producer George
Johnsen
"Annak ellenére, hogy
Joe más gépet használ,
elég sok Macintosh-számítógépet használunk a sorozatban. A
Macintosh-ok kezdettől fogva nagy szerepet játszottak a sorozat
készítésében. Korábban Amigát és NewTek Toaster-t
használtunk.
Jelenleg Pentiumokat és Alpha-kat használunk az animációkhoz,
Macintosh-okat az editáláshoz, a mattfestéshez és az
összeállításokhoz, és SGI-ket az összevágáshoz, és a
címhez.
A kollekció a következőképpen néz ki:
5 animátor és egy asszisztens (Etat és Slate specialisták)
Alpha-kkal, mint animáció renderelő. Legtöbbször a
LightWave-et használják, néhány közülük hozzátartozó
Softimage-t. PVR-ek minden renderelőnél, speciális NTSC
tartozékokkal. Hálózatba kötött P6-osok, négyszeresen
összekötve a renderfarmok alkotóelemeiként a maradék Alpha-k
számára. Naponta kétszer magnetoptikai lemezekre mentik a lerenderelt
anyagokat. Azok a jelenetek, amelyeken még dolgozni
kell, az Amigákra mennek, ahol úgynevezett utóeffektusok
kerülnek rá, vagy az SGI-kre (SGI a Silicon Graphics cég, mely
számítógépes animációkhoz készít gépeket, és
szoftvereket), amelyeket Flint használ, attól függően, hogy a
jelenten milyen utómunkálatokat kell elvégezni.
Egyszerűen hangzik, de nagyon szoros határidőkkel dolgozunk!
De akárhogy is van, öröm dolgozni vele!
A forgatókönyv határozza meg az irányt. Joe-nak jónéhány
különös kép van a fejében, amelyek néha
"kijönnek" és papírra vetődnek! De néha más
segítségre is szükség van. Ekkor egy megbeszélést tartunk,
ahol az adott faj karakterisztikáját és a
szállítóeszközeiket kimerítően megvitatjuk. Az ötleteket,
amelyek ekkor születnek, egy designerrel (lény specialista,
jövőkutató, technikus rajzoló, elméleti tudós vagy
animátorok - ez a szükséges design-tól függ) megbeszéljük,
és néhány tervet is készítünk. Ha ezek elfogadhatóak és
engedélyezték őket, akkor a modellező a megfelelő
szoftverrel készít egy "objektumot" róla, és
megkezdődnek a munkálatok a "felszínén".
Ha ez kész, csinálunk egy mozgás tesztet, és én, John
Copeland, és JMS (Straczynski) eldöntjük,
hogy kell-e vagy
sem.
Igen, a csapatmunka időigényes, de ebből olyan új pl.:
hajódesign-ok keletkezhetnek, amelyek egyetlen ember
munkájából talán sosem."
Adam "Mojo"
Lebowitz, animátor a Foundation Imaging-nál
"Az
FX-felvételeink kompozíciója a
jelenet hangulatától függ. Ha JMS egy nagy akciójelenetet
ír, mozgalmas felvételeket készítünk, hogy érzékeltessük
a jelenet hangulatát. Ha szomorú jelenetről van szó, akkor a
mozgások lassabbak lesznek. Minden a történettől függ - egy
gyorsabb kameramozgás könnyen elvonhatja a figyelmet a
történetről és az effektekre terelheti, ezt el akarjuk
kerülni.
Ettől függetlenül, már csak azért sem alkalmazhatunk gyakran
nagy kamera-mozgásokat, mert az űrben nincsenek
tájékozódási pontok. Ha legközelebb furikázol a
környéken, vess egy pillantást a felhőkre, és használd őket
tájékozódási pontként: úgy tűnik, mintha álló helyzetben
lennél, még 120 km/h-s sebességnél is. Na már most, ha az
űrben vagyunk, ahol tájékozódási pontként a csillagok és a
bolygók szolgálhatnak, akkor teljesen mindegy, hogy milyen
gyorsan mozgatod a kamerát, mindig úgy tűnik, mintha
egyhelyben állnál. És akkor ehhez jön még, mozgatható
háttér nélkül, kameramozgások a hajó mentén, hogy mindez
úgy nézzen ki, mintha maga a hajó mozogna. Ezért inkább
forgatjuk a kamerát (egyik oldalról a másikra)."
Bluescreen
jelenetek
Az első epizód óta Eric
Chauvin többszáz
mattfestést készített el a népszerű tévésorozat, a Babylon
5 számára. A Star Trek: Voyager és az X Akták számára is
dolgozott. Az ötödik szezonhoz közeledvén, a sorozat eltért
az előre eltervezett történetszáltól, de ezalatt az idő
alatt Chauvin több idegen faj szülőbolygóját teremtette meg,
kibővítette az állomás belsejét, ahol a jelenetek többsége
játszódik, tehát kibővítette a mattfestés korlátait is.
Már az első szezonban is használtak számítógépes grafikával megalkotott
díszleteket (blue screen) pl.: 1x11 40:59: a színésznőn és a lépcsőn
kívül minden más CGI, élőlényeket pl.: 1x15 na'ka'leen faló (agyfaló),
stb.
Időnként
felhasználták a Hubble űrtávcső fotóit űr-háttereknek.
    
  
  

Steve
Burg konceptciós
rajzoló
Az egyik méltatlan módon
szinte névtelen hőse
a Babylon 5 bevezetőfilmnek, Steve Burg, konceptciós rajzoló,
aki felelős volt a sorozat számos képi eleméért, közöttük
a négy fő idegen nagykövetéért is. Burg a veteránja az
olyan nagyobb terveknek, mint az Emlékmás, a Mélység titka, a
Terminátor 2, a Csillagközi Invázió és a Kapcsolat, és
meggyőzte a B5 ígérete, bár a bevezetőfilmmel valójában
csak pár hetes munkát végzett.
Burgöt valójában egy régi barátja és gyakori munkatársa,
Ron Thornton ajánlotta, aki már a tervnek a látvány
hatásaival foglalkozott. "Azt hiszem, Ron elég sokszor
emlegette, hogy szükség lesz az én munkámra. Már volt
állásom, de végül is imádom a sci-fi-t. A Star Trek-en, meg
hasonlókon nőttem fel, és úgy gondoltam, nos, hogy itt a
lehetőségem, hogy meghatározzam egy most születő dolog
néhány elemét.
Sok találkozónk volt, ahol elég sok ember ott volt, mint John
Iacovelli, aki a díszlettervező volt, és Joe Straczynski, John
Copeland, Doug Netter és a jelmez tervező. John Criswell
készítette az eredeti sminket, aztán jött az Optic Nerve és csinálta a
sorozatot.
Láttam valamit a Végtelen határokban és azt gondoltam:
"Hú, na, így néz ki G'Kar!" Ez jó, mert a másolás
a tisztelet jele. Csodálatos, hogy milyen gyorsan használják
fel ezeket a dolgokat, de akkoriban a Star Trek nem csinált
ilyesmit. Most már csinálják, de úgy gondolom, hogy a Babylon
5 jól befűtött nekik, mert a TV-hez képest nagy mennyiségű
smink volt a bevezetőfilmben, és ezáltal elvárássá vált a
TV-ben ez a színvonal. Nem mindig kap annyi elismerést, mint
amit megérdemelne, de úgy gondolom, hogy a Babylon 5 jól
befutott a TV-s smink hatások terén."

Különleges
sminkes
hatások: A Crisswell tényező
A Crisswell csoport Ron Thornton
látványtervezőtől hallott először a Babylon 5-ről, aki
nemrég együtt dolgozott velük egy TV sorozaton.
Bár a Criswell csoport számos "háttéridegent"
készített a Gyülekezőhöz, idejük nagy részét a négy
idegen nagykövetre áldozták, akik elég gyakran szerepeltek a
képernyőn.
Végül Ron Wild formázta meg Delenn maszkját. "A színes
darabot elkészítettük, és az első alkalommal, mikor
felhasználtuk, az a forgatás volt. Bementem és megcsináltam Delennt
reggel fél hatkor, és aztán bejött a tömeg, mielőtt
forgatni kezdtünk volna. Besétáltak, megnézték, és azt
mondták: "Ez túl idegen!"
Azt hiszem, hogy amikor elébük rakták a rajzokat, akkor nem
tudták, hogy az Delenn vagy pedig a 8-as számú háttéridegen,
és kicsit más volt, mikor látták a színészt a sminkben.
Emellett fekete kontaktlencsét kellett volna viselnie, és
mindig mondtuk neki: "OK, egy ilyen kontaktlencsét fogsz
viselni a forgatás alatt." A forgatás napján Mira
közölte: "Nem viselhetek kontaktlencsét!" Már elkészültünk a
kontaktlencsékkel, és nem
csak az övéivel, hanem több minbari is szerepelt volna, aztán
tulajdonképpen az egyetlen közülük, aki szerepelt, én voltam
a film végén, mint merénylő. (Aronowitz, akárcsak a stáb
többi tagja is, szerepelt a bevezetőfilmben.) Mindenkinek
megcsináltuk a kontaktlencséket, de aztán nem használták
fel."
Sherman rakta fel Katsulas sminkjét, akárcsak a többi
nagykövetét is. "Rob körülbelül 45 percre csökkentette
le a felhelyezés idejét" - állítja Armowitz, aki naponta
nyolc órát töltött a G'Kar kiegészítők kézzel
festegetésével. "Három karaktert csinált meg időre,
csak szólni kellett neki, és már filmezhették, szóval ő
csinálta Londot és G'Kart és végezetül, Delennt is.
Ironikus, hogy Londo ismertetőjele,
a haja a
véletlen folytán
jött létre. "Megcsináltuk ezt a parókát Peternek,"
- mereng Aronowitz - "és mikor kezdetben vala a paróka,
akkor egyenesen hozzá van erősítve egy tartóhoz, és ez csak
a kezdeti állapot, amiből meg lehet alkotni a frizurát.
Nos, Rob és a többi sminkes felhelyezték a parókát (ez
ugyanazon a napon volt, mikor én egy sarokban Delennt
festegettem egy hat hüvelykes ecsettel, hogy visszaváltoztassam
nővé), bejönnek a főnökök, és látják Londot, mielőtt
még megcsinálták volna a frizurát. A fején van ez a magas
haj, és ők azt mondják: "Ez kiváló!" Erre mi:
"Igen, nagyszerű lesz, ha megcsináltuk." Erre ők:
"Jaj, nem! Ne nyúljatok hozzá, maradjon így!" és mi
azt gondoljuk: "Mi a fenéről beszéltek?" Peter
besétált a díszletek közé, és aztán örökre ilyen maradt Londo."
A rejtélyes, "találkozási" ruhába
öltözött vorlon nagykövetről nevetve beszélt Aronowitz:
"Kosh az lett, amit én úgy hívok, hogy óda az '57-es
Chevyhez! Mivel én voltam a tanácsadó, aki mindennel
foglalkozott, nem koncentrálhattam rá teljesen, közös munka
volt. Az eredmény sok eleme Steve Burg rajzából származik,
és beleraktuk a saját ötleteinket is. Az egyik az a Steve
által megrajzolt összetett kereszt-zsilip volt, és innen jött
az ötlete ennek a csipkézetnek, ami végül úgy néz ki, mint
egy mozaik üveg, és az átláthatatlan üveg belsejére írtuk
a nevünket és kis üzeneteket. Ráírtuk a nevünket és az
éppen akkori barátnőink nevét," - teszi hozzá Sherwood
- "szóval halhatatlanná lettek téve Kosh-ban, és
utánanézhetsz, hogy ki kivel járt akkoriban."
A Make-up-ot (smink/maszkok) végül az Optic Nerve Studios
készítette a sorozat számára, amely cég már más
projektekben is részt vett, mint például: Batman Visszatér
és a Power Rangers - A Film. A Babylon 5-ben megpróbálták
mellőzni a más sorozatokban látható egyszerűbb orr- és
homlokapplikációkat, mégpedig úgy, hogy teljes fej- és néha
teljes testmaszkokat készítettek.
A munkájukat már Emmy-díjjal is jutalmazták. |